Pages in topic:   < [1 2 3 4 5] >
Van Dale woordenboeken en 64 bits Windows Vista
Thread poster: Marinus Vesseur
Martijn Naarding
Martijn Naarding  Identity Verified
Spain
Local time: 22:11
Spanish to Dutch
+ ...
Van Dale werkt niet in Windows 7 Dec 13, 2010

petneu wrote:

Beste Marinus,
Bedankt voor je tip! Wat baalde ik, toen ik mijn Van Dale (2002/2005) "niet" meer kon installeren onder Windows 7. Tot ik je bijdrage tegenkwam. Alle woordenboeken van 2002 en 2005 lopen nu dankzij jouw tip perfect onder win7.
Groeten,
Petra


Hoi,

Ik ben sinds kort over op windows 7 en heb hezelfde probleem als jij had. Helaas ben ik er niet in geslaagd het goed te installeren. Ik krijg in de nieuwe VD-versies tijdens het installeren een foutmelding, iets in de trant van niet compatibel met 64 bits.

Ik heb gekeken naar de oplossing van Marinus, maar dat levert niets op....

Iemand?

Martijn


 
Michiel Zijlstra
Michiel Zijlstra  Identity Verified
Netherlands
Local time: 22:11
Member (2005)
English to Dutch
+ ...
Bedankt voor de tip Dec 19, 2010

Marinus Vesseur wrote:

Krijg je die versie in Vista 64 bit aan de praat? Jazeker! Op de cd-rom bevindt zich een map die 'install' heet. Die moet je hebben. Dubbelklik op het bestand 'install' en er is geen vuiltje aan de lucht.



[Edited at 2009-09-08 00:24 GMT]


Bedankt voor de tip Marinus.
Als ik de cd plaats, krijg ik een melding dan het programma niet geschikt is voor Windows 7 64 bit. Door te installeren via het bestand is er niks aan het handje.


 
Pieter_H
Pieter_H  Identity Verified
Norway
Local time: 22:11
Norwegian to Dutch
+ ...
Ik sluit me aan... Dec 19, 2010

bij alle dankbetuigingen. Ik heb de woordenboeken op dezelfde manier geïnstalleerd , Ik heb nu ook de 2.X-versies mooi aan de praat gekregen evenals de Dikke van Dale inclusief het jaarboek 2010.

Maar wat ik bij dit alles bedenkelijk vind, is dat Van Dale het aan de klant overlaat om een dergelijke" uitvinding" te ontdekken. Een beetje meer klantgericht denken had ze niet misstaan.


 
Marinus Vesseur
Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 14:11
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Nu is het wel goed, hoor. Dec 19, 2010

Het was maar een klein experimentje en ik ben gewoon blij dat onnodige kosten zijn vermeden, vooral omdat er inhoudelijk tot op heden bijna niets is veranderd. Je kunt je tegenwoordig op alle grote woordenboeken online abonneren, één maand gratis op proef. Zodoende kon ik vaststellen dat de minimale inhoudelijke wijzigingen die investering alleen de moeite waard zouden maken, als je de oudere versies niet hebt. Maar anders blijft het erbij: versie 2 is de beste.

 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 22:11
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Nee Marinus, we kunnen je niet genoeg danken Dec 19, 2010

Ik heb toen ik op Windows 7 moest overstappen mijn oude Van Dales eerst op een virtuele XP-machine laten draaien, omdat ze indertijd echt niet geïnstalleerd konden worden. Vandaag heb ik het nog eens geprobeerd, want al dat virtuele gedoe is toch lastig. Wie schetst mijn verbazing toen ik alle meuk nu zomaar kon installeren?

Mijn advies: zorg dat Windows 7 en Office volledig zijn bijgewerkt en volg daarna Marinus' advies op. Installeer ieder gewenst Van Dale-woordenboek door instal
... See more
Ik heb toen ik op Windows 7 moest overstappen mijn oude Van Dales eerst op een virtuele XP-machine laten draaien, omdat ze indertijd echt niet geïnstalleerd konden worden. Vandaag heb ik het nog eens geprobeerd, want al dat virtuele gedoe is toch lastig. Wie schetst mijn verbazing toen ik alle meuk nu zomaar kon installeren?

Mijn advies: zorg dat Windows 7 en Office volledig zijn bijgewerkt en volg daarna Marinus' advies op. Installeer ieder gewenst Van Dale-woordenboek door install.exe in de map install uit te voeren. Kies ervoor om geen Word-macro's te installeren - die doen het allang niet meer en IntelliWebSearch doet het beter - en selecteer de optie om alle bestanden naar je vaste schijf te kopiëren. Van Dale wil alles ouderwets in de root (basisfolder) zetten, niet protesteren.

Windows zal klagen dat de applicaties niet goed zijn geïnstalleerd. Antwoord dat het wél goed is gegaan. Ik moest daarna mijn schermresolutie nog aanpassen maar alles werkt naar behoren.

Succes,
Gerard

[Edited at 2010-12-19 22:51 GMT]
Collapse


 
Frank van Thienen (X)
Frank van Thienen (X)  Identity Verified
Canada
Local time: 14:11
Dutch to English
from the horse's mouth Dec 31, 2010

Ik kom een beetje laat bij dit gesprek, maar misschien dat dit ook nog iemand kan helpen.
Afgelopen zomer kocht ik een Windows 7/64 pc, en had dezelfde problemen met mijn Engelse Van Dale, versie 1.
Ik heb meteen een mailtje gestuurd naar Van Dale en kreeg vlug het antwoord wat ik hieronder zal plakken. Alles werkt prima.

Groeten en Happy New Year to all,

Frank

= = = = = = = =
... See more
Ik kom een beetje laat bij dit gesprek, maar misschien dat dit ook nog iemand kan helpen.
Afgelopen zomer kocht ik een Windows 7/64 pc, en had dezelfde problemen met mijn Engelse Van Dale, versie 1.
Ik heb meteen een mailtje gestuurd naar Van Dale en kreeg vlug het antwoord wat ik hieronder zal plakken. Alles werkt prima.

Groeten en Happy New Year to all,

Frank

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Hierbij ontvangt u de links waar u de patch bestanden kunt downloaden voor Windows Vista™ / Windows 7.
Nadat u het patch bestand heeft gedownload dient u onderstaande stappen uit te voeren.

Groot woordenboek Duits versie 2.1: http://vraagbaak.vandale.nl/vista/EGD212Update.exe
Groot woordenboek Engels versie 2.1: http://vraagbaak.vandale.nl/vista/EGE212Update.exe
Groot woordenboek Frans versie 2.1: http://vraagbaak.vandale.nl/vista/EGF212Update.exe
Groot woordenboek Hedendaags Nederlands versie 2.1.1: http://vraagbaak.vandale.nl/vista/EGN212Update.exe
Groot woordenboek Spaans versie 2.1: http://vraagbaak.vandale.nl/vista/EGS212Update.exe

1. Installeer de Grote woordenboeken versie 2.1(.1) en volg de aanwijzingen op het scherm. Als u dit al gedaan had en u weet niet zeker of u punt 2 en 3 hieronder correct heeft uitgevoerd, de-installeer dan de applicatie en voer de installatie opnieuw uit volgens deze handleiding.
2. U krijgt op Windows Vista™ vlak voor de installatie voltooid is de vraag of het programma correct geïnstalleerd is. Bevestig dat het programma correct is geïnstalleerd door te klikken op de balk met het icoon .
3. U krijgt ook de melding: “Een vereiste installatie voor de Productactivering is mislukt, de installatie gaf als eindresultaat 1. U kunt dit probleem mogelijk met de helpdesk oplossen. Wilt u doorgaan met de installatie?”. Kies nu voor Ja.
4. Klik op Voltooien.
5. Download nu het patch bestand en onthoud de map waarin u het bestand downloadt.
6. Na het downloaden dient u het bestand EGD212Update, EGE212Update, EGF212Update, EGN212Update, EGS212Update uit te voeren (open de downloadmap en dubbelklik bijvoorbeeld op EGE212Update).
7. Klik op Start, Doorgaan. De installatie van de service-update van de Grote woordenboeken wordt nu gestart.
8. Klik op Bijwerken. Uw oude installatie wordt nu bijgewerkt.
9. Klik op Voltooien.

De Grote woordenboeken zijn nu geïnstalleerd, u dient de woordenboeken nog wel te activeren met de activeringscode die achterop de handleiding staat.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk Van Dale Uitgevers
Maurice Verstege
www.vandale.nl
Collapse


 
Williamson
Williamson  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 21:11
Flemish to English
+ ...
Opportuniteit van overschakelen? Jan 4, 2011

Is het al opportuun om over te schakelen naar 64-bit ?
Daar ik zelf een pc kan monteren, geef ik niet graag veel centen uit aan pc-materiaal.
Voor een goede 300 euro heb je al een stevige Office-PC.

64-bit is duurder en mijn oude kast upgraden is geen probleem.
Bovendien zijn een aantal applicaties nog niet geschikt voor 64-bit.
Voor wat je als vertaler nodig hebt, heb je daarvoor een 64-bitter nodig.


 
lelis2
lelis2
Local time: 22:11
VD Grote Woordenboeken 2.0 op Windows 7-64 : JA ! Nov 28, 2011

Hallo mensen,

Jullie hebben het hierboven goed gelezen, ik heb het kunnen installeren !
Van Dale zegt dat het niet mogelijk is : niet waar. Die mensen willen maar dat we een nieuwere versie kopen, punt aan de lijn.

Daar ik franstalig ben, zal ik het liefst in't Frans uitleggen, om zeker (?) te zijn geen fout te doen - sorry.
... See more
Hallo mensen,

Jullie hebben het hierboven goed gelezen, ik heb het kunnen installeren !
Van Dale zegt dat het niet mogelijk is : niet waar. Die mensen willen maar dat we een nieuwere versie kopen, punt aan de lijn.

Daar ik franstalig ben, zal ik het liefst in't Frans uitleggen, om zeker (?) te zijn geen fout te doen - sorry.

1. Copier tous les dossiers de votre CD Van Dale 2.0 dans le dossier Program Files (x86), dans un dossier que vous appellerez par exemple VD 2.0

2. Allez sur internet à l'adresse suivante :
http://vandale.esdnow.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/DISC-VanDale-Site/nl_NL/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse?CatalogCategoryID=mzHAqBQsIrgAAAEWltkM8Aq6

3. Vers le milieu de la page, vous trouverez ceci (attention, voir 4. !!!!) : ce ne sont pas les instructions pour les 2.0, mais ça n'a aucune importance, ça marche tout de même.


Van Dale Elektronische grote woordenboeken 2009:

Klik op de links hieronder om de bestanden te downloaden. Bewaar beide bestanden:

1. esdinstall.exe: http://download.esdnow.com/rte /quad/egx/esdinstall.exe
2. esdinstall.exe.manifest: http://download.esdno w.com/rte/quad/egx/esdin stall.exe.manifest

naar de installatiemap van de Grote woordenboeken 2009: C:\Program Files\Van Dale\Van Dale Grote woordenboeken 2009. Backup en overschrijf reeds bestaande bestanden met dezelfde naam.

Als u het manifest-betstand niet kunt bewaren, klik dan met de RECHTER muisknop en kies 'Doel opslaan als' en selecteer bestandstype 'Alle bestanden'. De naam van het bestand dient 'esdinstall.exe.manifest' te zijn. Controleer, na het opslaan, via Windows verkenner of de naam exact 'esdinstall.exe.manifest' is.

Vervolgens gaat u als volgt te werk :

(...)

Typ cd\ en druk op Enter.
Typ cd Program Files\Van Dale\Van Dale Grote woordenboeken 2009 en druk op Enter.
Typ esdinstall.exe -r (let op spatie tussen .exe en het minteken) en druk op Enter. Wacht 10-15 seconden tot melding verschijnt van succesvolle de-installatie.
Klik op OK.
Typ esdinstall.exe -purge (let op spatie tussen .exe en het minteken) en druk op Enter. Wacht 10-15 seconden tot melding verschijnt van succesvolle de-installatie.
Klik op OK.
Typ esdinstall.exe -i (let op spatie tussen .exe en het minteken) en druk op Enter. Wacht 10-15 seconden tot melding verschijnt van succesvolle installatie.
Klik op OK.
Herstart de pc.
(...)
Let op: U hebt Administrator (beheerders) rechten nodig om deze patch/update te kunnen installeren.

4. Téléchargez (download) les 2 fichiers esdinstall.exe et esdinstall.exe.manifest.

5. Placez ces deux fichiers dans le dossier install, qui se trouve dans ce que vous avez placé dans Program Files (x86) - voir point 1.

6. Suivez les instructions ci-dessus (en néerlandais, donc), en tapant les bonnes adresses : par exemple Program Files (x86)\VD 2.0\ etc., et en tant qu'administrateur (beheerder).
L'adresse à taper est celle du chemin pour retrouver votre dossier install.
Après avoir suivi les consignes en néerlandais ci-dessus, redémarrez l'ordinateur, allez dans le dossier install, cliquez sur install(.exe), et le programme s'installera comme par magie !
Collapse


 
Marinus Vesseur
Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 14:11
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Speciale aanbieding van Van Dale Dec 26, 2011

Er kwam hier een mailtje binnen dat Van Dale een speciale aanbieding heeft voor de downloadversie van de Dikke Van Dale plus een van de professionele woordenboeken voor 149,- incl. btw. Als je buiten Europa woont, kun je het geheel zelfs zonder btw krijgen (moet je de service voor contacteren). Voor dat geld krijg je drie licenties. Ondertussen schijnt er ook zoiets te bestaan als jaarboeken met updates, zodat je alles up-to-date kunt houden. Die kosten wel wat.

Ik ga het niet kopen
... See more
Er kwam hier een mailtje binnen dat Van Dale een speciale aanbieding heeft voor de downloadversie van de Dikke Van Dale plus een van de professionele woordenboeken voor 149,- incl. btw. Als je buiten Europa woont, kun je het geheel zelfs zonder btw krijgen (moet je de service voor contacteren). Voor dat geld krijg je drie licenties. Ondertussen schijnt er ook zoiets te bestaan als jaarboeken met updates, zodat je alles up-to-date kunt houden. Die kosten wel wat.

Ik ga het niet kopen, want ik ben verder wel van mening dat de nieuwere versies inhoudelijk nog steeds heel weinig nieuws te bieden hebben. Elke nieuwe versie is een "Volledig herziene versie", maar dat wil alleen maar zeggen dat er een paar woordjes zijn bijgekomen (bijv. "e-bankieren") en het programma weer een andere vormgeving heeft.

Bovendien zijn de online-abonnementen niet zo duur - eventueel is dat interessanter, als je sowieso voortdurend online bent.

Kortom, als je de Van Dale woordenboeken nog niet hebt, is dit een goede gelegenheid. Als je de eerdere versies van Van Dale in jouw versie van Windows aan de praat hebt gekregen, dan moet je maar kijken of het dat waard is.

Groetjes en prettige feestdagen aan iedereen!

- Marinus
Collapse


 
Iktikhet
Iktikhet
Local time: 22:11
Dutch to English
+ ...
Speciaal aangemeld.... Jan 28, 2012

...alhier, omdat ik zo enorm blij ben met de opmerking van Marinus!

Daar zat ik, met mijn 'oude' cd-rom en nieuwe computer met Windows7.
Als redelijk 'verse' ZZP-er moet ik toch een beetje op de centjes letten en nu kan ik
mijn NE-ENG / ENG-NE cd-rom tóch gebruiken: alles staat veilig op de harde schijf.

Dank en hartelijke groet!
Joan


 
Gwendolyn Van Boven
Gwendolyn Van Boven
United States
Local time: 17:11
English to Dutch
+ ...
Thanks! Jan 31, 2012

Ook meer dan 2 jaar na datum help je nog vertalers met je originele posting Ik had al schrik dat ik de helpdesk zou moeten contacteren (slechte ervaringen in het verleden), maar dat is nu niet meer nodig!

 
Lianne van de Ven
Lianne van de Ven  Identity Verified
United States
Local time: 17:11
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Spuit 11 Jan 30, 2013

Heb ook nooit VD 2.0 op 7 op mijn laptop weten te zetten, maar nu ik met m'n desktop ben overgeschakeld op 7 moest er een oplossing komen. Hartelijk dank, Marinus. Nog een opmerking: die install-folder zit binnen de folder voor de afzonderlijke talen. Daar moest ik dus even naar zoeken. Daarna r-klik om als admin te installeren en "geen gezeik" meer met 32 vs 64 bits-beperkingen.

 
Matthijs Frankena
Matthijs Frankena  Identity Verified
Netherlands
Local time: 22:11
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Van Dale Grote woordenboeken 2009 en Windows 8 Feb 10, 2014

Aansluitend op de discussie over oude Van Dale-versies in Windows Vista/7 zou ik willen weten of het iemand is gelukt om de Grote Woordenboeken 2009 te installeren in Windows 8. Het lijkt er sterk op dat het hele licentiegebeuren (Aladdin HASP en wat al niet) niet onder Windows 8 wil werken, en dan lukt activeren natuurlijk helemaal niet. Voor de duidelijkheid: ik heb al de hele procedure uitgeprobeerd met esdinstall.exe, maar de patch is blijkbaar ook niet Windows 8-compatibel, zelfs niet in co... See more
Aansluitend op de discussie over oude Van Dale-versies in Windows Vista/7 zou ik willen weten of het iemand is gelukt om de Grote Woordenboeken 2009 te installeren in Windows 8. Het lijkt er sterk op dat het hele licentiegebeuren (Aladdin HASP en wat al niet) niet onder Windows 8 wil werken, en dan lukt activeren natuurlijk helemaal niet. Voor de duidelijkheid: ik heb al de hele procedure uitgeprobeerd met esdinstall.exe, maar de patch is blijkbaar ook niet Windows 8-compatibel, zelfs niet in compatibiliteitsmodus en als administrator.

Van Dale zegt glashard dat ik dan maar de nieuwe versie moet aanschaffen. Natuurlijk is de aanbieding voor een upgrade met 50% korting niet geldig voor mijn versie (ik vind nog wel een webpagina met een aanbieding voor een upgrade naar 6.7 voor half geld, maar die versie wordt niet meer geleverd).

Voordat ik € 400 uit ga geven (bovenop de nieuwe pc en MS Office e.d.) wil ik even vragen of iemand toch nog een workaround heeft gevonden.

Bij voorbaat dank!
Collapse


 
Oliver Pekelharing
Oliver Pekelharing  Identity Verified
Netherlands
Local time: 22:11
Dutch to English
Korting op de online woordenboeken Feb 10, 2014

Ho Matthijs,

Ik heb van Van Dale een korting gevraagd en gekregen om over te stappen van de digitale naar de online versies, precies om van deze gedoe af te zijn. Ik geloof dat ik een lopende korting van 25% heb gekregen. Niet zeggen dat ik het gezegd heb!

Olly


 
nrichy (X)
nrichy (X)
France
Local time: 22:11
French to Dutch
+ ...
Ik heb het af laten weten Feb 10, 2014

Matthijs Frankena wrote:
Van Dale zegt glashard dat ik dan maar de nieuwe versie moet aanschaffen. Natuurlijk is de aanbieding voor een upgrade met 50% korting niet geldig voor mijn versie (ik vind nog wel een webpagina met een aanbieding voor een upgrade naar 6.7 voor half geld, maar die versie wordt niet meer geleverd).

Voordat ik € 400 uit ga geven (bovenop de nieuwe pc en MS Office e.d.) wil ik even vragen of iemand toch nog een workaround heeft gevonden.


Het ging bij mij om FR>NL en EN>NL (de andere kant om gebruik ik bijna niet). Ook mij is glashard verteld dat ik voor Win8 maar nieuwe moest aanschaffen, terwijl ik vier jaar geleden voor FR>NL een nieuwe versie had aangeschaft voor Vista. Ik vertik het.

Ik heb ontzettend veel in mijn hoofd, veel staat er in mijn uitgebreide TMs, en voor de rest heb ik, als ik ineens veel moet opzoeken, de laptop met Vista nog, die ik alleen maar hoef aan te zetten. En ook nog de papieren woordenboeken.
Ik ben het ermee eens dat je regelmatig moet investeren, maar dit is gewoon kapitaalsvernietiging.


 
Pages in topic:   < [1 2 3 4 5] >


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Van Dale woordenboeken en 64 bits Windows Vista






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »